A szakértő közölte: az elektromos rollerek Magyarországon jelenleg nem minősülnek járműnek, ezért a használóját gyalogosnak tekintik, miközben egyes rollerek akár óránként 75 kilométeres sebességre képesek.
Az e-rollerekre vonatkozó szabályok országonként eltérnek, Németországban például 20, Spanyolországban 25 kilométer per órával lehet velük közlekedni, sok helyen korhoz kötött és a sisak viselése is kötelező – mondta. Hozzátette, Magyarország több ország példája alapján alakíthatja ki saját szabályozását. A szakértő szerint azonban közös uniós szabályozásra is szükség lenne.
Az IfiPress által megkérdezettek szerint tény, hogy egyre több az olyan baleset, amelynek okozója és/vagy sérültje elektromos rollerrel közlekedett, ahogy az is elgondolkodtató, hogy a járda nem feltétlenül alkalmas e-rollerrel való közlekedésre, márpedig ha a gyalogosok szabályai vonatkoznak az eszközre, akkor ott kell haladni velük. Ez utóbbi különösen igaz a zsúfolt járdaszakaszokra és turisztikai szezonban a népszerű helyszínekre.
Mindazonáltal azt sem nehéz elképzelni, hogy mennyire balesetveszélyes lehet az e-roller használójára nézve mondjuk a budapesti csúcsforgalomban az úttesten közlekedni. Megoldás lehetne a kerékpárutak használata, ám bármennyire is épül egyre több ilyen hazánkban, még mindig nagyon sok helyen nincs, ahol jelentősen indokolt lenne kiépítésük, nem beszélve arról, hogy ahol van, ott is sok helyen leromlott az állapotuk.
Azt is figyelembe kéne venni, hogy a kisebb teljesítményű rollerek nem tudnak nagy sebességgel közlekedni, így nem feltétlenül lenne szerencsés egy egységes szabályozás minden e-rollerre.
Kíváncsian várjuk hát a fejleményeket.