2020. október 31., szombat
Bevásárlókocsi, bolt

Szívesebben veszünk hazai terméket

A hazai vásárlók szívesebben vesznek Magyarországon előállított termékeket, a minőségükről jó a véleményük és észszerű mértékben hajlandóak ezekért akár többet is fizetni.

Megjelent: 2019. május 31., péntek 11:02  ·  Rovat: Krajcár  ·  Forrás: MTI  ·  Indexkép: Illusztráció - pixabay.com
Megjelent: 2019. május 31., péntek 11:02 | Rovat: Krajcár
Forrás: MTI
Indexkép: Illusztráció - pixabay.com

A Századvég Gazdaságkutató Zrt. által végzett friss közvélemény-kutatás eredményei szerint a magyar lakosság túlnyomó többsége (83 százaléka) valamilyen mértékben figyelembe veszi, hogy a megvásárolni tervezett terméket Magyarországon vagy külföldön gyártották. A megkérdezettek 16 százaléka nyilatkozott úgy, hogy soha nem veszi figyelembe az adott termék gyártási helyét. A nőknek valamivel fontosabb a megvásárolandó termék magyarországi gyártása, mint a férfiaknak.

Partnerünk▾

V4 Kerékpárverseny

A lakosság 66 százaléka vásárolna inkább hazai terméket, míg csak 2 százalék mondta, hogy szívesebben vásárolna külföldi előállítású terméket és 31 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy számukra közömbös a termék gyártási helye.

A kutatás eredménye szerint a lakosság csaknem háromnegyede hajlandó valamennyivel többet fizetni azért, hogy hazai gyártású terméket vásároljon. Csaknem 52 százalék legfeljebb 10 százalékkal, 17 százalék legfeljebb 25 százalékkal, 4 százalék pedig több mint 25 százalékkal is hajlandó többet fizetni a magyar termékért. A lakosság 24 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem fizetne többet a magyar termékért.

Demográfiai bontásban csak az életkornál láthatók lényegi különbségek: a fiatalabb korosztályoknak kevésbé fontos ez a szempont, de esetükben is 75 százalék nyilatkozott úgy, hogy a termék eredetét vásárlásai során mérlegelni szokta.

A Századvég közleménye szerint az adatok jelzik, hogy a gyártóknak megéri termékfejlesztésben és termelésbővítésben gondolkodni, a forgalmazóknak pedig az eddigieknél nagyobb hangsúlyt fektetni a magyar termékek kínálatára.

A Századvég telefonos kérdőíves közvélemény-kutatást végzett a felnőtt magyar lakosság körében május 4-18. között, ennek során 1.000 véletlenszerűen kiválasztott felnőttet kérdeztek meg. Az elemzésben közölt adatok legfeljebb plusz-mínusz 3,1 százalékponttal térhetnek el a mintavételből fakadóan attól az eredménytől, amit az ország összes felnőtt lakosának megkérdezése eredményezett volna.

Forrás: MTI
Indexkép: Illusztráció - pixabay.com
Megosztás és kedvelés
Partnerünk▾

Nissan

Partnerünk▾

„One Belt One Road” Cycling Tournament of Hungary

Partnerünk▾

Arval Magyarország Kft.

Copyright

IfiPress
©2020 Mozgás Egészség Rekreációs Sportegyesület
Minden jog fenntartva!