Júliusban 63 ezernél is több kisdiák élt a lehetőséggel, és indult el, a családokkal közösen, a kíváncsi magyar vizsla kölyök nyomában. Ezeknek az utazásoknak az össztávolsága közel 5,8 millió kilométer volt, ami az átlagos Föld-Hold távolság tizenötszöröse.
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) kezdeményezésére indult nagyszabású országos kampány célja, hogy az alsó tagozatos iskolások jobban megismerjék hazánkat. A kisdiákok a kampány segítségével nemcsak a kötelező tanórai keretek között tanulhatnak az ország látványosságairól és természeti kincseiről, hanem Kajlát, a kíváncsi magyar vizsla kölyköt követve virtuálisan és személyesen is felfedezhetik Magyarország csodáit. A „Hol vagy, Kajla?” elnevezésű akcióhoz partnerként csatlakozott többek között a MÁV, a GYSEV, a Magyar Posta, a Magyar Turisztikai Szövetség, az Oktatási Hivatal és a SPAR Magyarország is.
Az első hónap tapasztalatai alapján jól látszik, hogy az ország minden régiójában igénybe veszik a kedvezményt. A nagyvárosaink mellett továbbra is a Dunakanyar, a Balaton, a Tisza-tó és a Velencei-tó a legnépszerűbb úti célja a gyerekeknek. Az eddigi közel 63 ezer utazásra négyezerféle viszonylaton került sor – olvasható a mavcsoport.hu oldalon.
Kajlával kapcsolatos híreket a www.kajla.hu oldalon érdemes követni, ahol a kampány keretében biztosított kedvezményekről is bővebb információhoz lehet jutni.