2019. november 18., hétfő
Pénztárca

A tanárok 76 százaléka szerint a diákok nem tudják beosztani a pénzüket

A K&H felmérést készített pénzügyi programjába bevont pedagógusokkal, amelynek keretében háromszáz pedagógust kérdeztek arról, hogy mit gondolnak az általános- és középiskolások pénzkezeléséről.

Megjelent: 2019. október 28., hétfő 07:09  ·  Rovat: Krajcár  ·  Forrás: Sajtóközlemény  ·  Indexkép: Illusztráció - pexels.com
Megjelent: 2019. október 28., hétfő 07:09 | Rovat: Krajcár
Forrás: Sajtóközlemény
Indexkép: Illusztráció - pexels.com

A 10 éves K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szervezői 300 pedagógus bevonásával készítettek felmérést: arra voltak kíváncsiak, hogy mit gondolnak az általános- és középiskolások pénzkezeléséről és információs forrásaikról. Az eredmények szerint a fiataloknak még sokat kell tanulniuk, hogy tudatos döntéseket hozhassanak.

Partnerünk▾

V4 Kerékpárverseny

Jól osztják be a zsebpénzüket?

Ha nem vagyunk elég tudatosak vásárlásainkkor, bizony gyakran érhet csalódottság minket bankszámla egyenlegünket látva. Fokozottan igaz ez a fiatalokra: a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szervezői által készített kutatásból kiderült, hogy a megkérdezett pedagógusok 76 százaléka úgy látja, hogy a diákok nem osztják be jól pénzüket, azonban 97 százalékuk szerint a tudatos pénzkezelés tanítható. Legyen szó akár kisebb, akár nagyobb összegről fontos, hogy a fiatalok tisztában legyenek annak értékével.

Hol szerzik a fiatalok a pénzügyi tudást?

A kutatásban megkérdezettek 68 százaléka gondolja úgy, hogy az általános iskolások elsősorban a családtól tanulnak a pénzügyekről és csupán 10 százalék voksolt amellett, hogy az iskolának is döntő szerepe lenne ebben. Ennek főként abban látják az okát, hogy pénzügyi fogalmakkal alig találkozhatnak diákok az iskolában, ha mégis, akkor inkább pár matematikai példán keresztül.

A középiskolások esetében az Internet szerepét, befolyását helyezték magasra a pedagógusok: a válaszadók 46 százaléka a középiskolások esetében az online tájékozódást vélte a tanulók fő információszerzési módjának. Itt már több szó eshet a pénzügyekről, mint az általános iskolai évek alatt, így a középiskolai felkészítők 31 százaléka tartja az iskolát lényeges tényezőnek a diákok pénzügyi oktatásában és 47 százalék gondolja ezt a családról.

Hazánkban a versenyeknek is kiemelt szerepe van a pénzügyi oktatásban. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő egyik legfontosabb értéke például a felkészítő pedagógusiok szerint, hogy szakmailag hiteles forrásból tanulhatnak a pénzügyekről a fiatalok. A verseny 9 éves története során 2812 felkészítő és több mint 46 ezer diák vett részt a tanéveken átívelő játékos pénzügyi ismeretek megszerzésében. A vetélkedő fontos részét képezi a bankfióki mentorprogram, amely lehetőséget ad a nevező csapatoknak lakhelyük közelében egy bankfiók kulisszái mögé is belesni.

Forrás: Sajtóközlemény
Indexkép: Illusztráció - pexels.com
Megosztás és kedvelés
Partnerünk▾

Nissan

Partnerünk▾

„One Belt One Road” Cycling Tournament of Hungary

Partnerünk▾

Arval Magyarország Kft.

Copyright

IfiPress
©2019 Mozgás Egészség Rekreációs Sportegyesület
Minden jog fenntartva!