2018. szeptember 22., szombat - Móric

Védd az agyad! Kerüld el ezeket a rossz szokásokat!

Hallhattál már korábban olyan figyelmeztetéseket, miszerint a napfény hiánya és a dohányzás káros az agynak, de nem biztos, hogy nagy figyelmet fordítottál a betartásukra. Pedig komoly betegségeket előzhetnénk meg azzal, ha leszoknál ezekről a káros szokásokról.

Keveset mozogsz? Keveset alszol? Keveset vagy társaságban? Túl hangosan hallgatsz zenét? Egészségtelenül táplálkozol? Bizony, ezek szó szerint az agyadra mehetnek. És nem csak az, hogy mindenhol ezekről olvasol…

Mozgásszegény életmód

Gondoltad volna, hogy a fizikai gyakorlatok sokkal eredményesebben tartják karban az agyat, mint a szellemi tevékenységek? Hetente párszor érdemes 20 -25 perces sétát tenni agyunk egészségének megőrzése érdekében.

Nem megfelelő alvás

Ha hosszú távon kevesebbet alszunk annál, mint amennyit szervezetünk igényelne, akkor azzal az Alzheimer-kór kialakulásának kockázatát növeljük meg akaratunkon kívül. A hosszabb ideig tartó alváshiány okozza pl. az agysejtek pusztulását is. Fontos azonnal orvosolni a kisebb alvászavarokat akkor, amikor azok először felmerülnek! Az éjszakai zajok kiszűrését inkább füldugóval kellene megoldani, mint azzal, hogy fejünkre húzzuk a takarót. Ez azért veszélyes, mert kevesebb oxigén jut a szervezetünkbe ilyenkor.

Magányos, ingerszegény életmód

Azok az emberek, akik kevesebb időt töltenek társaságban, nagyobb valószínűséggel válnak az Alzheimer-kór áldozatává. A beszélgetés és az intellektuális tevékenységek javítják az agyműködést. A gondolkodás tágítja az agyat és segíti annak működését, ennek hiánya rombolja az agyi képességeket.

Túl hangos zenehallgatás

A túl hangos zenehallgatással jócskán károsíthatjuk a hallásunkat – fülhallgatón keresztül akár már 30 perc alatt is! A halláskárosodás az idősebb korosztálynál súlyos agyi problémákat okozhat, mint pl. az agyszövetek csökkenése. Nem ajánlott hangosabban zenét hallgatni, mint az eszköz maximális hangerejének a 60%-a.

Étkezés során elkövetett hibák

Legfontosabb, hogy kiadós reggelivel kezdd el a napot, kihagyni nagy vétek! Az annak elhagyásával kialakuló tápanyaghiány az agy degenerációját eredményezheti.

A túlnyomó részt gyorséttermi ételeket fogyasztók agyának a memóriáért, és a szellemi egészségért felelős része kisebb azokénál, akik változatos „agyvédő étrendet” követnek sok zöldséggel és gyümölccsel. A túlevés nemcsak elhízást okozhat, de emellett károsítja az agyi verőereket is, a magas cukorbevitel pedig az agyfejlődés rendellenességeihez vezethet.



Megosztás