2018. október 21., vasárnap - Orsolya

Korai gyümölcseink, avagy ezeket érdemes szeretni májusban

Különösen C-vitaminban gazdag az egres, az eper és a meggy, ami egészen jól jön a hosszúnak tűnő tél után, de nemcsak emiatt érdemes őket egytől-egyig szeretned!

Az idei május eddig egyáltalán nem volt felhőtlen, de talán majd most! Az időjárás előrejelzés szerint ugyanis napról-napra melegebb lesz levegő, egyre többet süt majd a Nap, bár igaz, egy kis eső is várható, de mint tudjuk májusi eső aranyat ér. Talán ennek köszönhető, hogy már ilyen korán örülhetünk néhány olyan finom gyümölcsnek, mint az eper, az egres és a meggy.

Azon kívül, hogy akár már májusban is fogyaszthatjuk őket, még egy dolog közös ebben a három gyümölcsben: a rendkívül magas vitamintartalom! Különösen C-vitaminban gazdag mindegyik, ami egészen jól jön a hosszúnak tűnő tél után, de nemcsak emiatt érdemes őket egytől-egyig szeretned (és mi hamarabb fogyasztanod)!

Egres (A kép illusztráció)

Egres (A kép illusztráció)

Az egres

Kezdjük egy szomorú hírrel. Az egres – vagy ha így jobban ismered: pöszméte, köszméte, piszke vagy püszke – valahogy kiment a divatból, amolyan elfeledett egészségőr. Bizony, egészségőr, hiszen rengeteg hasznos ásványi anyagot tartalmaz, úgy mint: foszfor, kálium és kalcium. Már említettük, hogy vitamintartalma is nagyon magas, főként a C-, az A és a B-vitamin raktárainkat tölthetjük fel vele. Pektin és rosttartalma jó hatással van az emésztésünkre, gyulladáscsökkentő hatása is van, így érdemes frissen fogyasztani, hogy maximálisan kiaknázzuk jótékony hatásait. Vigyázat: nagy mennyiségben hasmenést okozhat!

Eper (A kép illusztráció)

Eper (A kép illusztráció)

Az eper

Sokak számára az eper a gyümölcsök koronázatlan királya, illetve inkább királynője, bár a kis zöld kalapja elmegy koronának is. Vitamintartalmának nemcsak az immunrendszered, hanem bizony a szépséged is örülni fog. Ha úgy érzed, hogy nem pusztán sápadt vagy, hanem fakó, szinte szürke az arcod, akkor fogyassz minél több (hazai) epret, és érezni fogod, ahogy ennek és a simogató napsugaraknak köszönhetően napról-napra szépülsz!

Meggy (A kép illusztráció)

Meggy (A kép illusztráció)

A meggy

Rendkívül magas a vitamintartalma, főként C-vitaminban jeleskedik, de A- és B-vitaminokkal is hozzájárul immunrendszerünk erősítéséhez. Fontos, hogy a meggyben kálium, kalcium, vas (!) és magnézium (!) is található, így tényleg érdemes fogyasztani. Segíti az emésztést és vízhajtó is, így a szervezet kipucolásában, kitisztításában nagy szerepet vállalhat. Egy különleges tulajdonsága miatt nyáron igencsak hasznos, ha van a kertünkben meggyfa (vagy a fagyasztónkban eltéve egy kis gyümölcs). A meggy leve ugyanis hatásos antihisztamin, így nyugtatja a bőrt szúnyogcsípés esetén, és az allergia tüneteit is csökkentheti.

Forrás: PROAKTIVdirekt Magazin / IfiPress


Megosztás