2018. június 22., péntek - Paulina

Szomorú

Instant boldogság: ha letört vagy és rosszkedvű, edd ezeket, hogy feldobódj!

A hosszabb ideig tartó szomorúság, boldogtalanság komoly probléma is lehet, a hétköznapi levertséget azonban egyszerűen kezelheted!

Itt az ősz, elkezdenek rövidülni a nappalok, az esős, lehangoló időjárásról, na meg a suliról nem is beszélve, ne csodálkozz hát, ha olykor-olykor úrrá lesz rajtad a rosszkedv. A hangulatingadozás és a hosszabb ideig tartó szomorúság, boldogtalanság, depresszió persze komoly probléma lehet, és akár betegség is húzódhat a hátterében, a hétköznapi levertséget azonban egyszerűen kezelheted! A legjobb, ha az ízlelőbimbóid és a gyomrod felvidításával kezded!

A szerotonin egy olyan neurotranszmitter (egy vegyület, ami közvetít az agynak, örömhormonnak is nevezik), amit a legtöbb tudós a boldogság érzésével azonosít. Néhány étellel azonnal növelheted a szerotoninszintet, így sikeresen javíthatod velük a hangulatod. És igen, jól sejted, a csoki a lista élén szerepel!

Étcsokoládé

Naponta maximum 25 g jó minőségű keserű csokoládéval felpörgetheted a hangulatod. Tartogasd azokra a pillanatokra, amikor a leginkább szükséged van rá: például amikor, még hátra van pár óra a suliból, de te már mennél haza. Figyelem! Magas kakaótartalmú, jó minőségű étcsokiról van szó, nem pedig a tejcsokikról, fehér csokikról, stb.

Étcsoki

A kép illusztráció

Dió és más Omega-3 források

A kutatók azt feltételezik, hogy ha hiányunk van ebből a létfontosságú zsírsavból, akkor a dopamin- (szintén a boldogság érzéshez kötik, elégedettséget okoz) és a szerotoninszint is csökkenhet. A kutatások azt mutatják, hogy van kapcsolat a depresszió és az Omega-3 zsírsav-hiány között. Egy marék dió, vagy egy fincsi lazac vacsorára, és máris sikeresen pótoltad az Omega-3 zsírsavakat a szervezetben.

Dió

A kép illusztráció

Joghurt, kefir, sajt

A szerotonint a gyomor és bélrendszer bizonyos sejtjei állítják elő, így ha nincs rendben az emésztésünk, könnyen lehet, hogy a szerotoninszint sincs rendben. Gondolj csak bele, milyen cudarul tudjuk érezni magunkat, ha a fáj a gyomrunk, vagy amikor szimplán nem tudunk elmenni WC-re! Az emésztésünket remekül segítik az élőflórás joghurtban és kefirben megtalálható probiotikumok. Néhány sajt is jó hatással lehet az emésztésre, ilyen például a cheddar, a parmezán és a gouda.

Sajt

A kép illusztráció

Kávé

A kávéról ma már tudjuk, hogy mértékkel fogyasztva jó hatása van a szervezetre: segíti az emésztést, felébreszt, és bizony-bizony, boldogabbá is tehet. A kutatások szerint azok a nők, akik 2-3 csésze kávét fogyasztanak naponta 15%-kal kevésebb eséllyel lesznek depressziósok. A kávé kb. 30 perc alatt növeli a szerotonin- és a dopaminszintet.

Kávé

A kép illusztráció

Shiitake gomba

A Shiitake gomba magas magnézium- és szeléntartalma segíthet a hangulatunk javításában.

Shiitake gomba

A kép illusztráció

Bár nem étel, de tudnod kell róla

A mozgás – bármely fajtája, amit szívesen csinálsz – gyakorlatilag azonnal boldogsághormonokat szabadít fel, így ez is instant örömforrás lehet.

A meditáció – egyszerűen végy egy mély levegőt, figyeld meg és fogadd el a gondolataidat – csökkentheti a stresszt és hozzásegítheted magad a mentális egészséghez.

A Nap – az ultraviola sugárzásnak köszönhetően – természetes módon javít a hangulatodon. A tudósok szerint hasonlóan hat, mint egy fájdalomcsillapító, és addiktív lehet. Nem véletlen tehát, hogy ha süt a Nap jobb a kedvünk, míg egy borús, esős nap lehúz minket.



Megosztás