2018. június 22., péntek - Paulina

Okoseszköz, tanuló, diák

Előbbre járnak az amerikai diákok, mint az iskola

Kütyüben a tudás: friss amerikai kutatás szerint tízből nyolc diák okostelefonján talál segítséget a tanuláshoz. Tanulni ma már nemcsak az iskolában vagy az íróasztal mellett lehet, hanem akár egy kávézóban vagy parkban is…

Bár a tengerentúlon az iskolák digitális felszereltsége lényegesen jobb, mint a világ nagyobb részén, egy átfogó amerikai kutatás szerint a tanulók 56 százaléka otthon gyakrabban és több technológiai eszközt használ a tanuláshoz, mint az osztályteremben. A Project Tomorrow kutatásból kiderül az is, hogy a diákok többsége előbbre jár, mint az oktatási rendszer, nem várják meg, amíg az iskola kitalálja, hogyan vonja be a digitális eszközöket az oktatásba, inkább ők kísérletezik ki a maguk biztos módszerét.

Önképzés a neten

A kutatásba bevont 400 ezer diák több mint harmada aktívan képzi magát az Interneten, és azt állítja, hogy legalább egy online tanfolyamot már elvégzett életében. Érdekes, hogy elsősorban nem az egy-egy tantárgyat vagy tudományágat körüljáró kurzusokat, hanem az önfejlesztő tanfolyamokat keresik a neten. A legnépszerűbbek azok a kurzusok, amelyeken képességfejlesztő és tanulásmódszertani technikákat sajátíthatnak el, vagy amelyek a karrierépítésben adnak nekik praktikus tanácsokat.

Okoseszköz, tanuló, diák

A kép illusztráció

Mobilon mindig online vannak

A mobiltelefonjukat is egyre kreatívabban használják a tanuláshoz. Ezt bizonyítja, hogy csaknem negyedük már nem játékszerként, hanem a tanuláshoz nélkülözhetetlen eszközként tekint a mobiljára. Nemcsak az iskolában, de óra előtt és után is mindig online vannak.

Tanulni ma már nemcsak az iskolában vagy az íróasztal mellett lehet, hanem akár egy kávézóban vagy parkban is, és úgy tűnik, a diákok élnek ezen szabadság adta lehetőségekkel.

Okoseszköz, tanuló, diák

A kép illusztráció

Előbbre járnak, mint az iskola

A Project Tomorrow kutatásában kiemeli, hogy a mobiltelefon óriási lehetőségeket kínál a tanulásban, de talán ennél is izgalmasabb, hogy ezek kiaknázásában a diákok jóval előbbre járnak, mint az iskola.

Az amerikai diákok 84 százaléka internetes kutatásra, 59 százalékuk pedig általános információgyűjtésre használja mobilját, hogy jobban boldoguljon az iskolai feladatokkal. A megkérdezettek több mint fele különböző dokumentumokat készít és oszt meg rajta társaival, 47 százalékuk pedig arra használja, hogy e-mailben kérjen segítséget tanárától.

Okoseszköz, tanuló, diák

A kép illusztráció

Mobilon jegyzetelnek

Egy, az LG megbízásából nemrég végzett friss felmérés szerint a fiatalok 57 százaléka nagy kijelzős mobilra vágyik, elsősorban azért, mert a kisebb képernyő egész egyszerűen már alkalmatlan arra a rengeteg funkcióra, amire nap mint nap szükségük lenne. Ezek közé tartozik a fent említett netes böngészés és információgyűjtés, de ide sorolhatjuk a jegyzetkészítést is, hiszen ahogy a Project Tomorrow kutatásából kiderül, tízből négy diák órai, iskolai jegyzetek írásához is gyakran a mobilját veszi elő.

Az amerikai diákok ösztönösen fedezik fel, hogyan segítheti őket tanulmányaikban a mobiltelefon. Míg túlnyomó többségük már online tanul, a tanárok mindössze 14 százaléka ad nekik rendszeresen olyan házi feladatot, amihez az interneten kell megtalálni a választ.

Forrás: Híradó.hu


Megosztás