2018. szeptember 18., kedd - Diána

Videó, operatőr

Bónusz kereseti lehetőség a legjobb Youtubereknek

Mint ismert, a Videósbolt.hu felkarolta a legmenőbb magyar vloggereket, és központilag árulja a logójukkal díszített pólókat, bögréket és táskákat. De maga a YouTube se hagyja (nagyon) cserben azon videósait, akik szeretnének saját márkázott termékeket árulni, legalábbis Amerikában.

A blogolás, tehát az Interneten naplót írni, egy-egy témában megosztani a gondolatainkat, lassan lejárt lemez lesz. Ezt a ténykedést kezdi felváltani a vlogolás, azaz videókban beszámolni egy adott terület, szakma állásáról, változásairól vagy ha elég érdekes a személy, akkor azt megmutatni, hogy miként él, mik történnek vele.

Utóbbit megvizsgálva azt a következtetést is levonhatjuk, hogy a videócsatornára feliratkozók és az alkalmi nézők azért nézik ezeket, hogy lássák, miként kellene vagy lehetne élniük. Ezért van az, hogy a drága sportautók kipróbálásával, érdekes helyekre való eljutással vagy az ultra gazdagok világába való elkalauzolással igen jó nézettségeket lehet elérni.

Kívülről a vloggerség igen vonzónak tűnik és sokak álma, hogy teljes időben csak ezzel foglalkozzanak, ezért sokan vágnak bele a műfajba. Az azonban, hogy a próbálkozók hány százalékának sikerül elérni a vágyott célt, már egy másik kérdés. A lényeg, hogy a legnépszerűbb videómegosztó két újdonsággal is előjött a napokban, amely segíti a bevételszerzését a menőbb Youtubereknek, na meg persze a videómegosztó bevételeinek a növelését is…

Ez a változás talán azzal is összefügg, hogy az Európai Unió szerzői jogi csapata kezdi vizsgálni a YouTube-ot, mert a zenészeknek jóval kevesebb jogdíjszerűséget fizet, mint a rádiók és a tévék. Az alapja az a követelésnek, hogy a videómegosztóként indult oldal mára egyénre szabható, óriási tartalomszolgáltatóvá vált.

A változások

A bevétel növelések a következőkből állnak: akinek a csatornáját legalább tízezren követik, annak van arra lehetősége, hogy azt a bevételi forrást elindítsa, amit általában el szoktak indítani a vloggerek. Ez pedig a saját logóval ellátott pólók és ajándéktárgyak árusítása – értesült a Black Friday e-kereskedelmi portál, a HelloBlackFriday. Mostantól, ha valaki tízezer fölötti feliratkozóval csatornával rendelkezik, akkor a YouTube segítő kezet nyújt eme tevékenységben, de egyelőre csak külföldön.

Nem a videós cég vágott bele a pólóüzletbe, hanem összefogtak a teespring.com-al, amely oldalon bárki megtervezheti a saját pólóját, és még pénzt is kereshet vele. Ezt a lehetőséget köti be az oldalra a YouTube.

Egy másik bevételi lehetőség is megnyílt, de csak a nagyobb YouTuberek számára, és szintén csak külföldön. Itt arról szól a történet, hogy aki százezer fölötti csatornafeliratkozóval dolgozik, annak lehetősége nyílik arra, hogy havi 4,99 dollárért előfizetőket toborozzon a saját csatornájára.

Ennek előnye a követőnél, hogy még gyorsabban értesül a csatornával kapcsolatos újdonságokról, hírekről. A fizető feliratkozó belsős információkat kap a megjelenő új videókról, és ehhez hasonló exkluzív dolgokról.

Forrás: PR cikk


Megosztás